Indian på pepparkaka

Hejsan hoppsan på er alla!
Idag när jag vaknade kom jag på att jag sov hos Becca inatt. Det gjorde ju Frida också, och det  var jättemysigt! Vi pluggade först i typ 2 timmar, sen gjorde vi mat (jättegod kyckling! Frida och Becca hade ju också MVG i hemkunskap...) och sen bakade vi pepparkakor. De såg ut som mig! Wiho :D
                                            
Visst blev de fina? I alla fall, sen gick vi och la oss, för vi var så sjukt trötta. Becca skulle träffa Moa klockan nio (ja, just det. Vi hade sovmorgon till 11 idag, för det var ingen engelska :D) och Frida och jag åkte hem till Frida. 
Eftersom vi var ganska lata så orkade vi inte gå till tunnelbanan, utan vi åkte buss till Kärrtorp. När vi satt vid busshållplatsen, var det någon som hade glömt sina böcker där. Undras vem?
                                            
Sen var det också något som gjorde mig väldigt besviken. All den fina snön smälter ju nu! Det var ju jättefint i typ 4 dagar, men nu är allt grått och tråkitg och blött och läskigt... :( Aa, ialla fall på bussen träffade vi Lisa och Camilla. Det var roligt att träffa de. Lisa pratade om den där nya filmen "Twilight". Det verkar läskig, tycker jag, för jag är liksom lite rädd för vampyrer...
                                                      
Sen hade vi matte, Frida tog hela lektionen på sig för att gå igenom miniräknarens graf-funktion. Det gick sisådär. Hon var så trött att det mesta blev fel, och jag tror att Tor (Connys lärarkandidat) blev lite förvirrad när hon skrattade så mycket.

Efter det skulle vi ju till World Trade Center för att gå på Indianföreläsning. Han som föreläste (Cheif Oren Lyon) var en gammal indianhövding, och han var jätteduktig! Han var väldigt respektingivande, och det var roligt att lyssna på honom. Hela föredraget var på engelska, men det gick ändå ganska bra att förstå :)
När föreläsningen var slut, började vi dela ut Obernard-pepparkakor. Conny och Volker fick varsin (Volker undrade vad det var för något, och Conny sa "naaw, vad gulligt!". Han är bara för skön, Conny.)
Sen tyckte Markus och Jonatan att Oren Lyon också skulle få en pepparkaka, och det fick han! Nu finns jag i indianens hjärta för alltid! (Tänk om jag får en egen totempåle...) 
                                                        

Men nu känner jag mig ganska mosig. Det beror dels på vädret, och dels på att vi har kemiprov imorron. Det känns så otroligt stort, och det är väldigt mycket att läsa. Jag pluggade både igår och i förrgår, och därför tar jag en paus idag. Senare ikväll tänker jag läsa igenom mina anteckningar och sen får vi helt enkelt se hur det går :)
En sak, om ni skulle kunna säga alla läxor/inlämningar/prov vi har kan ni posta det som en kommentar <3?
Det vore väldigt snällt!
Men nu ska jag vila och sen gå och lägga mig tidigt, för vi börjar 8:15 imorron... Blä!
Men puss på er alla! Vi ses



                                                              

Kärleksförklaringar
Postat av: Anonym

men vampyrer är ju bäst <3

2008-11-27 @ 21:26:37
Postat av: Obernard

Vampyrer är läskiga, för om man ser en vampyrfilm så tror man att det ska komma vampyrer och bitas och därför drar man upp täcket över halsen så att de inte kommer åt ;)

Men vem kan det vara som har kommenterat :O?

<3

2008-11-27 @ 21:46:45
URL: http://obernard.blogg.se/

Skriv din kärleksförklaring här:

Nombre:
Kom ihåg mig?

Mail så du kan få en puss tillbaka: (publiceras ej)

Din bloggadress:

Kärleksförklaring:

Trackback
RSS 2.0